• Klanten beoordelen ons met 9.2
  • Privacy en Kwaliteit
  • Multidisciplinair team van experts

Medical taping

Wil je je bewegingsvrijheid terugwinnen zonder belemmeringen of overbelasting? Dan is medical taping wellicht de oplossing die je zoekt. Bij Fysio Summa bieden we medical taping aan, een innovatieve behandelmethode waarbij spieren en gewrichten worden ”getaped”. Deze speciale tape heeft eigenschappen die lijken op de menselijke huid en biedt extra ondersteuning, terwijl het de beweging niet beperkt. Het doel van medical taping is om je lichaam te helpen optimaal te bewegen, zodat jij gewoon weer je dagelijkse dingen kan doen zonder belemmering of overbelast te raken.

Hoe werkt medical taping?

Medical taping maakt gebruik van elastische tape die vergelijkbaar is met de menselijke huid in elasticiteit en gewicht. De tape fungeert als een soort van tweede huid en wordt aangebracht om de huid op te tillen. Hierdoor wordt de druk op de zenuwen verminderd, wat kan leiden tot verlichting van pijn en ongemak. Deze unieke methode kan een breed scala aan aandoeningen en klachten behandelen.

Medical taping bij Fysio Summa

Toepassingen van medical taping

Medical taping wordt veel ingezet bij gekneusde of gebroken ribben, schouderpijn, acute enkel kneuzing, zweepslag, spierverrekking, knieaandoeningen, hoofdpijn, rugpijn, slijmbeursontsteking en zelfs hooikoorts. Medical taping helpt je lichaam te doen wat het moet doen: genezen. Medical taping heeft vele voordelen, waaronder:

Reductie van ontstekingen of vochtophopingen

Medical taping heeft bewezen effectief te zijn bij het verminderen van ontstekingen en vochtophopingen in het lichaam. Dit kan verlichting bieden bij aandoeningen zoals artritis, slijmbeursontstekingen en andere ontsteking gerelateerde problemen.

Stabilisatie en ondersteuning van gewrichten

Medical taping biedt de mogelijkheid om gewrichten te stabiliseren en extra ondersteuning te bieden. Dit is met name voor mensen die herstellen van gewrichtsblessures.

Behandeling van sportblessures

Medical taping is een essentieel hulpmiddel geworden bij de (na)behandelingen van sportblessures. Het vermindert spierspanning en bevordert de circulatie, wat het herstel versnelt.

Houdingscorrectie

Voor degenen die hun houding willen verbeteren is medical taping een uitstekende oplossing. Het helpt bij het bewust maken van je houding en biedt ondersteuning om deze te corrigeren.

Verbetering van spierfunctie na blessures

Na blessures of spierproblemen kan het herstel een uitdaging zijn. Medical taping biedt een uitstekende manier om de spierfunctie te verbeteren. De tape helpt bij het versterken van de spiervezels en stimuleert een gezonde bloedtoevoer, wat resulteert in een sneller herstelproces.

Verminderen van hooikoorts klachten

Medical taping kan ook worden toegepast om de symptomen van hooikoorts te verminderen. Specifieke taping technieken kunnen helpen bij het verlichten van de klachten die verband houden met hooikoorts.

De voordelen van medical taping

Bij Fysio Summa zijn we toegewijd aan het bieden van hoogwaardige medical taping behandelingen. Maak vandaag nog een afspraak om de voordelen van medical taping te ervaren en weer optimaal te bewegen. Liever direct contact? Bel ons: 0594 50 53 20

• Binnen 1 werkdag reactie
  • Klanten beoordelen ons met 5/5