• Klanten beoordelen ons met 9.2
  • Privacy en Kwaliteit
  • Multidisciplinair team van experts

Dry needling

Ken je dat? Die keiharde spieren die altijd in een knoop lijken te zitten? Dit kan het gevolg zijn van overmatige spanning in de spieren, bekend als ”triggerpoints”. Een triggerpoint is een drukpijnlijke verharding in een spier die niet alleen lokaal pijn veroorzaakt, maar ook uitstralende pijn kan veroorzaken in andere delen van het lichaam. Gelukkig is er een effectieve oplossing: dry needling.

Wat is dry needling?

Dry needling is een behandeltechniek die zich richt op spieren met overmatige spanning of triggerpoints. Tijdens deze behandeling worden deze triggerpoints met een dunne naald aangeprikt. Van de naald zelf merk je bijna niks. Wat je wel kan voelen is een korte verkramping in de spier, ook wel een ”twitch” genoemd. Uit onderzoek is gebleken dat dit snel zorgt voor een effectieve en langdurige ontspanning van de spieren. Zo kom je eindelijk weer uit de knoop!

dry needling

Wanneer is dry needling geschikt?

Dry needling is een veelzijdige behandelingsmethode die effectief kan zijn voor verschillende klachten, waaronder:

Stijve en pijnlijke spieren

Als je last hebt van stijve en pijnlijke spieren, kan dry needling verlichting bieden en helpen om de spieren te ontspannen.

Lage rugklachten

Dry needling wordt vaak gebruikt bij de behandeling van klachten in de lage rug, heup, bil- en beenspieren.

Nek- en schouderklachten

Heb je last van nek- en schouderklachten, dan kan dry needling helpen om de spierspanning te verminderen.

Verminderde spierkracht

Als triggerpoints de kracht in je spieren verminderen, kan dry needling helpen om de spierfunctie te herstellen.

Hoofdpijnklachten

Dry needling kan ook effectief zijn bij het verlichten van hoofdpijn klachten veroorzaakt door gespannen spieren.

Ervaar verlichting en ontspanning met dry needling

De deskundige fysiotherapeuten van Fysio Suma zijn ervaren in dry needling en staan klaar om je te helpen pijn en spanning te verminderen, zodat je je weer comfortabel en vrij kunt bewegen. Maak snel een afspraak voor een dry needling behandeling en ontdek de voordelen van deze effectieve techniek. Fysio Summa zorgt ervoor dat je spieren weer ontspannen en pijnvrij worden. Liever direct contact? Bel ons: 0594 50 53 20

• Binnen 1 werkdag reactie
  • Klanten beoordelen ons met 5/5